Waarom is recruitment marketing onmisbaar geworden?

30 Sep 2022 door Shirley Huizinga

Waarom is recruitment marketing onmisbaar geworden?

Dat marketing steeds belangrijker wordt in de recruitmentwereld, is een feit. Verleiden is het nieuwe werven geworden. In de huidige markt heeft de kandidaat het voor het kiezen. Daarom is het belangrijk om te laten zien waarom een kandidaat bij jou wil komen werken. Recruitment marketing speelt hier in een cruciale rol.

Wat is recruitment marketing?

Naast het dagelijks actief benaderen van kandidaten is ook recruitment marketing een geweldige manier om geschikte kandidaten te werven. Wij maken gebruik van diverse data en online hulpmiddelen, om zo talent aan te trekken. Traditionele methoden, zoals job sites, combineren we met nieuwe technieken, zoals LinkedIn advertising en Facebook ads. Daarnaast biedt recruitment marketing ook geavanceerde mogelijkheden zoals hypertargeting. Zo bereiken wij enkel een gerichte doelgroep.

Content creatie

Om een succesvolle marketingcampagne neer te zetten is content onmisbaar. Een wervingscampagne is geen exacte vertaling van de vacaturetekst, maar prikkelt vooral en geeft meer inzicht in het bedrijf en de sfeer. Het gebruik van stockfoto’s en -video’s is dan ook minder effectief.  Ieder bedrijf heeft een eigen DNA, sfeer en cultuur. Daarom raden wij ook altijd aan unieke en authentieke content aan te leveren. De content dient vernieuwend te zijn en de juiste boodschap over te brengen. Wij gaan dan ook steeds vaker langs bij bedrijven om foto’s/ video’s te schieten. Dit blijkt zeer effectief voor het verleiden van de kandidaat.

USP’s

In de vacature tekst én de content zijn de USP’s natuurlijk ontzettend belangrijk. Punten die jouw bedrijf onderscheiden, zoals altijd een verse lunch, meer vakantiedagen of een gunstige pensioenregeling zijn in de huidige markt ontzettend belangrijk geworden. Dit laten wij dan ook altijd naar voren komen in de wervingscampagne.

Gericht adverteren

Hoe zorg je nou dat deze informatie terecht komt bij de juiste doelgroep? Uiteraard staan alle vacatures die via ons uitgezet worden op een tal aan job sites, zoals Indeed en Monsterboard. Hier bereik je echter enkel werkzoekenden mee. Latent werkzoekenden zijn in de huidige markt net zo belangrijk – al niet belangrijker. Online adverteren, via bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook, zorgt er voor dat een wervingsadvertentie gericht wordt op een specifieke groep mensen. Dit is een uitstekende manier om het aantal sollicitaties te verhogen en de kosten te verlagen, je spreekt namelijk alleen de doelgroep aan die ook echt geïnteresseerd is.

Wij zorgen ervoor dat de juiste content, op het juiste moment, bij de juiste doelgroep terecht komt. En dát is de kracht van recruitment marketing.

Ben jij nieuwsgierig wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van recruitment? Neem gerust contact met ons op!