Generatie Z, ook wel bekend als GenZ, verwijst naar de groep mensen geboren tussen 1997 en 2012. Ze vormen de jongste en meest diverse generatie van de arbeidsmarkt en hebben unieke waarden en prioriteiten als het gaat om werk.
Maar wat zoekt deze jonge generatie nou in een bedrijf? Zij zoeken in een bedrijf een gevoel van doel en betekenis. Ze willen werken voor bedrijven die een positieve impact hebben op de wereld en die zich richten op duurzaamheid, inclusiviteit en sociale verantwoordelijkheid. Bedrijven die een duidelijke missie en visie hebben, die verder gaan dan alleen winst maken, zullen aantrekkelijk zijn voor GenZ.
Daarnaast hecht GenZ veel waarde aan flexibiliteit en vrijheid op het werk. Ze zijn opgegroeid in een wereld waarin technologie en communicatie altijd en overal beschikbaar is en verwachten daarom dezelfde flexibiliteit van hun werkgever. Een bedrijf dat flexibele werktijden, thuiswerkmogelijkheden en ruimte biedt voor persoonlijke groei en ontwikkeling zal aantrekkelijk zijn voor GenZ.
Kortom, GenZ zoekt in een bedrijf een gevoel van doel en betekenis, flexibiliteit en vrijheid op het werk. Blijf in gesprek met ze. En doe dat op een informele, verwelkomende en ‘warme’ manier. Zo blijf je op de hoogte van hun wensen en behoefte. Vind jij dat jouw bedrijf dit gevoel uitstraalt? Creëer dan die waardevolle band met GenZ.