Video’s doen het ontzettend goed op social media, wat natuurlijk al een reden op zich is om recruitment video’s te gebruiken. Daarnaast zijn er echter nog tal aan andere redenen waarom een recruitment video hét middel is om nieuwe collega’s te werven. In deze blog vertellen wij je alles over de voordelen van een recruitment video.
De voordelen van een vacature video
Het invullen van de video kan natuurlijk verschillen per bedrijf. Wil je een greep uit de werkzaamheden laten zien, informatie geven over het bedrijf óf wil je de collega’s aan het woord laten? Wat je doel ook is, vacature video’s brengen een tal aan voordelen met zich mee:
- Authenticiteit
In een video krijgt de kijker een goed beeld van het bedrijf en haar werknemers. Dit is ook veel beter over te brengen door middel van visuele content, dan een tekst. Bovendien kan het in een tekst overkomen als een cliché verkooppraatje. Een video laat in een paar seconde zien wie jullie écht zijn en hoe het is om te werken bij het bedrijf.
- Optimaliseer de candidate experience
Scrol je gewoon even voorbij of ben je nieuwsgierig, dan zit je niet op een lap tekst te wachten. Daarnaast kunnen mensen beeld beter verwerken dan tekst. Onderzoek toont dan ook dat 55% van de respondenten enthousiaster zijn wanneer de content vernieuwend is en van goede kwaliteit is. Dit zie je dan ook zeker terug in de reacties.
- Eye-catcher
Misschien een open deur, maar video’s trekken veel meer aandacht dan een tekst. Dit is ook voor zoekmachines een belangrijke indicatie. Zo worden vacatures mét video hoger geplaatst in Google dan teksten zonder video, hierdoor word je makkelijker gevonden en zullen meer mensen je vacature bekijken. Daarnaast blijven mensen gemiddeld langer hangen tijdens het kijken van een video dan tijdens het lezen van een vacature tekst. Ook dit is weer een indicatie voor Google dat jouw website het goed doet, wat beloond zal worden met een hogere ranking.
- Last, but not least..
Video’s worden niet alleen makkelijker verwerkt dan tekst, maar ook beter onthouden. Onderzoek laat zien dat 95% van de kandidaten de video onthouden, terwijl maar 5% de tekst onthouden.
3,2,1.. Actie!
Wil je meer weten over het maken van een recruitment video en hoe dit bij ons in zijn werk gaat? Neem gerust contact met ons op.